Адрас: Рэспубліка Беларусь, горад Брэст, вул. Газдзецкага 12

Тэлефон: +375 162 54 83 94, +375 162 54 84 04 (прыёмная)

Рэканструкцыя чыгуначнага вакзала

Абноўлены вакзал сустракае гасцей

 

Яшчэ ў пачатку красавіка ў многіх берасцейцаў ўзнікала пытанне: ці здолеюць рабочыя будтрэста № 8 завяршыць у намечаныя тэрміны рэканструкцыю чыгуначнага вакзала станцыі Брэст-Цэнтральны? Тады яшчэ трэба было выканаць значны аб'ём работ - будынак білетных кас прывесці ў належны выгляд, скончыць ўнутранае аздабленне прыгараднага вакзала, правесці добраўпарадкаванне тэрыторыі. А часу заставалася зусім мала - вось, вось паедуць заходнія турысты на чэмпіянат свету па хакеі, які ў гэтым годзе праводзіўся ў сталіцы нашай краіны.

Але прайшоў літаральна месяц, і брэсцкі вакзал паўстаў перад гасцямі нашага горада ва ўсёй красе. Нашы будаўнікі са сваёй задачай справіліся з гонарам.

Спецыялісты сцвярджаюць, што сёння вакзал Брэст-Цэнтральны складае годную канкурэнцыю вакзалам іншых гарадоў і краін. І несумненная заслуга ў гэтым нашых будаўнікоў, у першую чаргу калектыву БУ «Буг».

Пачатак маштабнай рэканструкцыі быў пакладзены ў 2008 годзе. Работы праводзіліся ў некалькі этапаў. Фінансаванне забяспечвала Беларуская чыгунка, а ўсе будаўніча-мантажныя работы былі ўскладзеныя на генпадрадчыка - БУ «Буг» ААТ «Будаўнічы трэст № 8». Нашым будаўнікам трэба было выканаць даволі складаную задачу - рэканструяваць вакзал з выкарыстаннем найноўшых тэхнічных дасягненняў і ужываннем самых сучасных будаўнічых матэрыялаў і тэхналогій. Пры гэтым неабходна максімальна захаваць гістарычнае аблічча вакзальнага комплексу.

Свае сілы і магчымасці працоўныя БУ «Буг» разлічылі настолькі дакладна, што ўсе будаўніча-мантажныя работы завяршылі роўна ў намечаныя тэрміны. Літаральна праз 3 дні пасля здачы аб'екта першыя заўзятары чэмпіянату свету па хакеі з Еўропы групай у складзе 25 чалавек прайшлі ў Мінск па чыгунцы праз вакзал станцыі Брэст-Цэнтральны. І водгукі замежных гасцей былі самыя станоўчыя.

У першую чаргу іх ўразіў навес над платформамі Варшаўскага боку. Выглядае ён фантастычна. Падобнага збудаванні як у нашай краіне, так і на прасторах СНД больш няма. Нямала прыйшлося прыкласці намаганняў будаўнікам для яго ўзвядзення. Спатрэбілася каля 10 тысяч квадратных метраў шкла. А каб яго ўсталяваць, трэба было збудаваць лёгкі, але ўстойлівы каркас. Зараз навес ўспрымаецца амаль бязважкім. А каб надаць ажурнай канструкцыі надзейнасць і ўстойлівасць, спецыялістам БУ «Буг» разам з праекціроўшчыкамі трэба было правесці дакладныя разлікі па ўстаноўцы палегчаных апор. Мантаж рашотак, на якіх мацуюцца шкла, гэтак жа запатрабаваў немалых высілкаў і выразных разлікаў.

Затое зараз шкляная канструкцыя выглядае вельмі арыгінальна. Асабліва тут прыгожа ў вячэрні час. Спецыяльныя падсвятлення надаюць паветрана-ажурныя навес вельмі арыгінальны эфект.

На Варшаўскай баку вакзала нашым будаўнікам давялося выканаць значны аб'ём работ. Акрамя абнаўлення фасадаў будынка, праведзена поўная замена чыгуначных шляхоў, зробленая падсыпка грунта, выкладзеныя новыя шпалы і рэйкі. Прыйшлося нямала папрацаваць над платформамі. Затое зараз выхад на іх з які прыбыў на вакзал цягніка стала адчувальна камфортней. Платформы прыўзняты ў адпаведнасці з еўрапейскімі стандартамі. А яшчэ тут устаноўлены спецыяльныя пліты, якія дапамагаюць арыентавацца слабым зрокам людзям.

Абнаўленне атрымаў і падземны пераход, які злучае Варшаўскую і Маскоўскую боку вакзалу. Ён стаў трохі даўжэй - наблізіўся да будынка прыгараднага вакзалу. Праекціроўшчыкі і будаўнікі падбалі аб людзях з абмежаванымі фізічнымі магчымасцямі. Пераход абсталяваны ліфтамі - пад'ёмнікамі і адмысловымі спускамі-пандусамі для інвалідаў-калясачнікаў. Новая абліцавальная плітка і дзённае святло надаюць тунэлі асаблівы каларыт.

У ходзе рэканструкцыі знікла з Маскоўскай боку вакзала так званая «кавалак шкла» - зала чакання для пасажыраў, якія ад'язджаюць за мяжу, які быў пабудаваны ў 1975 годзе. Ён злучаў касавы і мытны залы. Гэта збудаванне са шкла і бетону дрэнна ўпісвалася ў гістарычны вакзальны комплекс. Раней касавы зала і асноўны будынак вакзала існавалі асобна. Да такога варыянту вярнуліся і цяпер. Цяпер на месцы «шкельцы» створана ўтульная рэкрэацыйная зона з лаўкамі, арыгінальнымі ліхтарамі і чатырма невялікімі фантанамі.

Паспяхова справіліся нашы будаўнікі і з рэканструкцыяй прыгараднага вакзалу. Ён быў пабудаваны ў сярэдзіне 50-х гадоў мінулага стагоддзя. Гэты будынак у адрозненне ад вакзальнага комплексу станцыі Брэст-Цэнтральны не з'яўляецца гісторыка-культурнай каштоўнасцю. Гэта дазволіла будаўнікам прымяніць на яго рамонце цэлы шэраг навін. Цалкам заменены дах. Замест старога пакрыцця ужытыя новыя будаўнічыя матэрыялы. У прыватнасці, трывалы і даўгавечны цынк-тытан, тэрмін службы якога больш за 100 гадоў.

Усярэдзіне памяшкання адсутнічаюць звыклыя батарэі ацяплення. Замест іх уладкаваны цёплыя падлогі. Праведзена і цеплавая рэабілітацыя сцен. Ўстаноўлены новыя зручныя крэслы. На сценах электронныя табло, як у цэнтральным зале чакання вакзала Брэст-Цэнтральны. Зараз пасажырам лёгка і зручна атрымліваць любую інфармацыю аб прыбыцці і адпраўленні цягнікоў у двух рэжымах - статычным і дынамічным.

Непазнавальна змянілася прылеглая да прыгарадным вакзала тэрыторыя. Рабочыя нашага будтрэста зрабілі яе больш прыгожай, утульнай і прасторнай. Уздоўж ажурнага падстрэшка уладкаваны кветнікі, высаджаны зялёныя насаджэнні, устаноўлены сучасныя ліхтары вулічнага асвятлення. Арыгінальна ўпісваюцца лёгкія металічныя агароджы.

Рэканструкцыя прыгараднага вакзала дазволіла кардынальна памяняць праблемную транспартную сітуацыю. Тэрыторыя пасля зносу старых старых будынкаў значна пашырана, і цяпер тут з'явіліся месцы для паркоўкі ўсіх відаў транспарту. Нашы будаўнікі уладкавалі дзве паркоўкі для асабістага транспарту. Гарадскія аўтобусы цяпер паркуюцца ў непасрэднай блізкасці прыгараднага вакзалу. Вызначаны пляцоўкі для паркоўкі таксі.

У цэлым у ходзе рэканструкцыі вакзальнага комплексу Брэст-Цэнтральны калектывам будаўнікоў БУ «Буг» выканана поўнае абнаўленне фасадаў, адрэстаўраваны ўсе ўнутраныя памяшканні, праведзена замена даху, абноўлена Прывакзальная плошча. Да паслуг пасажыраў добраўпарадкаваныя гасцінічныя нумары, рэстаран, бар, бістро, зала чакання павышанай камфортнасці, цырульня, аптэка.

Дзякуючы майстэрству і працавітасці нашых будаўнікоў, «візітная картка» нашай краіны - брэсцкі вакзал сустракае гасцей ва ўсёй у сваёй пышнасці.

І. В. Сільчанка, нам. генеральнага дырэктара

 

 

БелАЭС

Тэатр лялек

Заходні абход

 

Набярэжная

Асноўныя атэстаты адпаведнасці

як дабрацца